Vă informăm că în conformitate cu prevederile art. 96 din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, începând cu data de 01.01.2024, se abrogă:
a) Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat
b) Legea nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei
Ținând cont de prevederile legale, dreptul la ajutor social și la alocație pentru susținerea familiei vor înceta de drept la 31.12.2023.
Pentru a beneficia de venitul minim de incluziune începând cu 01.01.2024, persoanele/familiile beneficiare în prezent de ajutor social și/sau alocație de susținere a familiei pot depune, la sediul DAS Negrești, în perioada 6 – 15 decembrie 2023, următoarele documente:
Acte de identitate – pentru solicitant și membrii familiei
- buletinul sau cartea de identitate adulți/copii peste 14 ani
- certificatele de naştere copii;
- certificatul de căsătorie;
- alte acte (hotărârea definitivă de încuviinţare a adopţiei, plasament familial al minorului, actul din care să rezulte calitatea solicitantului de tutore, hotărâre de divorț).
Adeverințe de venit pentru toate sursele de venit
- drepturi provenite din salarii (salariu net cu menţiunea dacă beneficiază sau nu de bonuri de masă;
- indemnizaţii de şomaj, pensii, indemnizaţii speciale, indemnizaţia-stimulentul pentru cresterea copilului, indemnizaţia lunară pentru persoanele cu handicap, venituri din dobânzi, venituri din activităţi agricole (APIA), alte drepturi etc.
Alte documente specifice situației solicitantului și familiei sale
- certificat de încadrare în grad de handicap
- certificat de constatare a capacității de muncă, etc
Notă:
Cererea- declarație pe propria răspundere (formularul tip) și angajamentul de plată se vor ridica de la sediul DAS, str. Păcii, nr.1.